Ledig torsdag

Efter öppnaförskolan tog jag och Susanne en promenad ner på stan med våra barn. Det var riktigt skönt att promenera och bara snacka massa skit. Vi har ju inte setts på evigheter. Filippa somnade i vagnen men Oliver höll sig vaken. Vi gick väl på stan en två timmar innan vi gick hem igen. Oliver var vaken hela tiden och på hemvägen var han riktigt otålig. Stackarn, han som har så mycket spring i benen!

Väl hemma trodde jag han skulle somna en stund men så blev det inte. Kvart i tre gick vi ut igen och mötte Danny. Vi skulle på möte på dagis. Oliver ville inte vara ute på gården utan följde med in. Vi hade möte med Amelie och Ulrica. De hade bara possitiva saker att säja om vår son. Han är en bra kompis, en fixare och alltid hjälpsam. Han ligger långt fram i sin utveckling och kräver lite svårare uppgifter för att han inte ska bli understimulerad vid samlingar. Han har koll på alla föräldrar och vilka som är deras barn. Har ett barn tappat en mössa el dyl så leter Oliver upp barnet och lämnar över mössan. Go och glad och mycket energi. Han var också duktig på att vänta på sin tur, något som vi ej märker av här hemma.

När vi var hemma igen så fixade jag ett bad åt honom. Han var så trött och gnällig och orkade inte bada särskilt länge. Han fick välling och satte sig i soffan och tittade på Karlsson på taket. Han ville att jag skulle sitta bredvid och gosa med honom. Då hände något som aldrig hänt förut. Han somnade i min famn! Får väl se när mitt hjärta tänker vakna imorgon för han somnade för natten.

Har försökt att få min stora son att titta på en film med mig men när jag inte hittade någon komedi så avstod han. Nu ska jag gå in och lägga mig på hans säng och titta på när han spelar.

Idag sover jag före tio!!! 


Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0