Det är en etta!

Kom in en kund idag som skulle hämta ut tågbiljetter. Han gav mig lappen som han skrivit bokningsnummret på och jag började knappa in. När jag kom till de två strecken på slutet frågade jag om det var ettor eller in? Han svarade ettor. Jag provade tre gånger och sa att det brukar sluta med en bokstav...

Det ser du väl för fan att det är en etta, svarade han!

Jag frågade om det var han som skrivit lappen för det kunde ju lika gärna vara ett stort i. DET ÄR EN ETTA!, jag har ju hämtat ut biljetter förut och det har ALDRIG slutat med en bokstav. Jag sa att jag skulle prova med ett i ändå  och knappade in. Bokningen kom upp och jag frågade vad kunden hette.

Han svarade och jag nickade - vad bra, det stämmmer med bokningen. Det ÄR ett i!!!

Men kunden gav sig inte ändå. - Det måste vara fel på bokningen FÖR DET ÄR EN ETTA, JAG HAR SKRIVIT DEN SJÄLV!!!

Suck...




Skrivet av: Camilla R

Hur orkar folk hålla på...har förmodligen inget annat att lägga energi på. Jodå jag minns jag också hur det kunde vara :=).

2009-11-23 @ 09:57:52
Skrivet av: Emelie

vilken sopa. hahahah

2009-11-23 @ 19:41:32
Skrivet av: Marie

Lätt att det var en etta, hur kan du tro att det var ett i?? Hahaha:)

2009-11-24 @ 20:02:32

Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0