Fullt upp på ledig dag

Började dagen med föreläsning 9 - 11:30. Intressant som vanligt. D och jag cyklade ner på stan och det kändes ju jättekort när man är van att cykla till Maxi. Jag kommer aldrig mer åka buss eller bil ner på stan - haha.

När föreläsningen var klar cyklade vi upp till Gränby C. D köpte ju en Fred Perry jacka häromdagen på MQ och han blev lovad att vi fick lägga in bonuspoängen efteråt. Man garvar lite åt kunder som kommer och ska registrera bonuspoäng i efterhand men nu var det inte en mjölk och två limpor utan några "lappar" det gällde.

Vi skulle käka lite men ingen av oss var speciellt hungriga så vi bestämde oss för en fika istället. Två mackor och två burkar läsk - 158:- ETTHUNDRAFEMTIOÅTTAKRONOR!!! Shit vi kunde ju ha ätit Kinabuffé istället!

Strosade runt lite och små shoppade lite. Kevin fick en "fyrakrokarsmoj". Tanken är att allt som han ska ha med när han går till skolan ska sitta där för att underlätta för oss och honom på morgonen - cykelnyckel, mössa, vantar, hjälm mm. Jag hittade en minibrevlåda på Mique som jag föll för - helt i onödan. Tänkte sätta den på väggen i köket och förvara räkningar i.

Det mest onödiga vi köpte var en klisterlapp som man fäster i pottan. När lappen blir varm så försvinner det svarta och fram kommer en bild på en mask. Något som ska stimulera barn att vilja gå på pottan...

Oliver fick även en ny vintermössa och ett par vantar.

Halv tre kom Charlotte med Sonja och Charlie. Hon skulle måla på hotellet och behövde lite barnpassning. Första gången de var här med oss och det gick ju jättebra! Vi gick och hämtade Oliver på engång. Han blev jätteglad när han fick se sina kusiner.

Sonja fick välja om vi skulle äta köttbullar och makaroner eller pannkaka. Hon valde köttbullar till min sorg för jag var riktigt grädd sugen...

Ungarna hade jättekul med varandra. Hände en liten olycka med Sonja. Jag sa att hon kunde låna ett par kalsonger av Kevin. Då fick jag till svars att flickor använder inte kalsonger!!! Då berättade jag för henne om när jag var liten och jag och mina bröder var hos mormor. Robert hade kissat på sig och mamma hade inte skickat med några extra kalsonger. Mormor satte promt på honom mina trosor och Robert grinade. Men vad hjälpte det - mormor fick som hon ville och Robert led. Sonja valde att gå med rumpan bar. Gjorde dock inget för hon hade långklänning. 

Nu är det kväller och Oliver sover. Jag har tvättstugan och ska strax springa ner och lägga in en ny maskin. Senare är det Greys och det ska bli skönt att kura ner sig i soffan med en varm choklad med vispgrädde. Jo - grädde det är jag fortfarande sugen på!





Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0