Ännu en jobbhelg är slut.

Då är helgen slut. Familjen har varit hemma och lediga från skolan/dagis och jag har varit på jobbet. Känns inte så roligt. Börjar faktist ledsna på att jobba helg. Varannan är alldeles för mycket. Känns som jag missar så mycket när jag är på jobbet och de andra är hemma.

Visst jag är ledig i veckorna men då är ju de stora i skolan. Man hinner liksom inte umgås. Detsamma gäller förstås mina kvällspass. Dels är jag supertrött sent på kvällen och dels känns det värdelöst att åka till jobbet när alla andra kommer hem.

Någon som har ett jobb att erbjuda? Måndag till fredag 7 - 15 och ev någon helg. Det tråkiga är att jag älskar mitt jobb och jag vill verkligen inte sluta. Men va fan - stå på Maxi till halv elva en lördag kväll när man har familj. Man minns ju själv när man var liten hur mysigt det var att umgås och ha myskväll med familjen på fredag/lördag och att vara ute och göra roliga saker tillsammans på dagarna. Varför kan det inte vara nu som då - affären stängde sex på vardagarna - två på helgen och på söndagarna var det stängt.


Skrivet av: Ewa

Ica jag vet....vi demonstrerar!

Tillbaka till den gamla tidens affärsöppettider!

Alla måste ju kunna planera sina inköp då som nu!

Inte fasen skulle jag vilja gå o handla kl 21-22 en kväll!

Nej då vill man vara hemma o mysa!

Ska vi ta det 1 maj eller tidigare?

2009-10-12 @ 19:35:07
Skrivet av: Danny

Jag är med!! Vem fan handlar efter ngn timme man jobbat typ som 6-7? Om man vill handla efter det så gå till en kiosk!! Förstår inte? Och jag vill inte säga att jag är gammal för det är jag fan inte S

2009-10-12 @ 23:58:35
Skrivet av: Ewa

Ja men då bestämmer vi det!

Vi målar plakat och ses på torget kl 12 på söndag!

Upp till kamp för de butiksanställda!

2009-10-13 @ 17:04:42

Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0