Morgonstund...

                                
... har guld i mun. Stämmer ibland - ibland inte. Hade en jättemysig morgon i morse med mina boys. Victor var vaken från kvart i sju för att läsa på till ett prov och Oliver - ja, han vaknade endå.

Själv så var jag ju vaken nästan hela natten så det var bara underbart när man fick lite sällskap. Oliver har lugnat ner sig något otroligt och är inte samma vilddjur som förr. Nu kan han sitta still och titta på tv eller syssla med något. I morse satt han och lekte med ett pussel som Victor fick av Kristin en gång i tiden. Jag hade lagt undan det för att spara tills han kom upp i åldern då han inte förstör men han hittade det igår när jag var på jobbet. Han älskar i alla fall den där lådan med kubformade pusselbitar. Det är sex pussel i ett och man bygger genom att vända rätt sida opp.                    

Oliver och jag promenerade till dagis. Jag kände mig smått irriterad över att inse att två däck på vagnen var punkterade vilket jag upptäckte halvvägs då jag skulle stoppa ner Oliver i vagnen. Innan promenerade han så fint bredvid mig. Måste säga att han är verkligen en UNDERBAR unge!

Gick jättebra att lämna på dagis. Han plockade några kastanjer innan han gick innanför grinden som han stolt visade upp. Det stora kastanjeträdet utanför dagis är många barns favorit. Ungarna älskar att plocka kastanjer. Tänk när jag hade Rita, hon bar också hem kastanjer i munnen när vi hade lämnat Victor på skolan. Kärt minne.





Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0