Orkar inte mer...

Att va sjuk är ett helvete - inte bara för att man mår så dåligt utan för att det är så himla tråkigt. Man ligger i sängen och orkar ingenting ändå så orkar man tillräckligt för att ligga och tycka att det är tråkigt. Hänger ni mé? Man tar en tidning, läser lite sen orkar man inte. Sätter sig vid datorn en stund, sen orkar man inte mer. Lägger sig i badkaret, sen orkar man inte mer. T.o.m nästan så man känner att man inte orkar sova mer...


Tre pencillin om dagen ska jag ta på fastande mage. Det är i alla fall inga problem för jag orkar inte äta. Köpte glass på Ica Brantan när jag var på apoteket igår, det är lagom att orka äta. Dessutom är det skönt för halsen med kallt. Det tillsammans med Cocilana är rena "paradiset" för halsen.

Imorgon borde det dock vända för då är jag inne på dag tre med pencillinet. Känns skönt för jag orkar inte ha mer ont. Jag vill bli frisk! Jag vill jobba, städa, skratta, - inte ligga som ett fån och tycka synd om mig själv.



Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0