Sjukdag nr 2

Lämnade som jag skrev Oliver på dagis imorse med dåligt samvete om att han eventuellt höll på att bli sjuk. Gladare blev jag när jag hämtade honom när jag möttes av en glad Oliver som kom och kramade om mig samtidigt som han stolt berättade för alla att det minsann var hans mamma som kom!

Eftersom D också är dålig tänkte jag att det var lättare att ta en sväng upp till mamma. Oliver kan leka och jag sova. Nu blev det inte riktigt så eftersom mamma var barnvakt till Sonja och Charlie - mina syskonbarn. De hade gått till 4H så vi åkte efter. I alla fall lättare än att vara hemma med en unge som ska vara överallt och ha allt. Mamma gick med ungarna och jag tog det lugnt. Satt på en bänk och svettades. Vi var väl där i en fyrtio minuter innan vi gick hem igen till mamma. Pust - där kunde Oliver leka och jag vila.

Victor kom också dit för han skulle hjälpa morfar med nya torktumlaren. Mamma fixade kvällsmat till alla och det var ju skönt - ett moment mindre hemma. Vi åkte hem vid sex för då var Oliver så trött. Hemma öppnade han paketet från farmor, kollade tv och duschade. Klockan halv åtta sov han.

Just nu sitter jag här med svetten rinnandes ner för rygg och mage. Har precis tagit två alvedon. Ska ta min dos Cocilana och hoppa isäng. Blir nog en Treo också för huvudet dunkar. Imorgon ska jag vakna - påväg att bli en frisk människa igen!



Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0