Tidig lördagmorgon

Oliver väckte mig klockan sex. Ville gå upp och sitta och titta på tv. Försökte först med välling i sängen för att han ev skulle somna om men icke. Nu sitter han i sin stol och tittar med tre flaskor bredvid sig, välling, saft & vatten.

Han har ingen feber men är jättegrinig och snorig som bara den. Fick byta en diarré blöja inatt. (Han brukar aldrig bajsa när han sover) Han har sovit oroligt hela natten och jag var beredd på att åka in. Vågade inte ta någon Cocilana ifall jag skulle somna in och inte höra honom eller ifall jag skulle få åka iväg med bilen.

När klockan var tre gick jag dock upp och tog lite Cocilana. Jag kunde inte somna in pga hostan och kände att om jag skulle orka gå upp med Oliver idag måste jag sova lite. Blev väckt av Kevin igen runt halv fyra. Han ville sova inne hos oss men D följde honom tillbaka till hans säng. Det är liksom ingen större vits att han sover hos oss för D går ändå in i hans rum och jag lägger mig i soffan. Jag kan inte sova med honom för han ligger och rör på sig hela tiden och sparkar. Sen när Oliver vaknar så blir det kaos när han ser att Kevin ligger i vår säng. Då vill Oliver upp och busa!

Fy vad tråkigt det var igår kväll. Började med korten som jag sa att jag skulle men sen kom D och frågade om jag var klar. Jag blev sur och sa var så god, sitt här du! Plockade bort allt igen och gick. Sen satt han framför datorn till två. Jag hittade en film på kunskapskanalen som jag tittade på. Handlade om några kvinnor i ett afrikanskt land. De flesta kvinnor levde utan sina män. När ungarna kom drog männen vidare på nya upptåg. Kvar var de fattiga kvinnorna som skulle ta hand om barnen. Sjukt bra dokumentär och jag fastnade i en hel timme. Tänk vad vi har det bra här i Sverige.

Nu ska jag fixa frulle till Kevin. Han ska åka med Emil till Furuvik och blir hämtad vid åtta.



 

Skrivet av: julia

fin blogg :)



rösta gärna på mig i en tävling jag är med i, jag är bidrag nummer 2 (:



http://ebbajonasson.blogg.se/2009/september/finalisterna.html#comment

2009-09-05 @ 08:25:10
URL: http://jurdle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0