Maxi möte

Idag var jag och Carro iväg till Globen och Maxi nätverksträff. Alla Maxibutiker i Stockholm plus Uppsala träffas och spånar och byter ideér och säljknep.

Idag hade vi förmånen att få lyssna på den gamla förbundskaptenen i fotboll - Tommy Söderberg. När vi kom stod han och tog alla i handen och välkomnade. Jag sa - ja dig har man ju sett förut. Då svarade han - jo jag är gammal handlare.

När han presenterade sig själv sen så pratade han om allt utom fotboll. Sen satt han med under hela dagen tills det var hans tur att hålla föredrag runt två. Jag är gravt imponerad av denna man. Vilken underbar människa! Han pratade om att bli sedd och att se folk. Att man ska tänka efter innan man dömmer en människa.

Sen fick alla ett exemplar av hans bok "Topp & bredd" som han signerade. Han berättade om att han drivit butik med Challe Berglund och att han jobbat som gymnastiklärare på Jakobsbergsskolan. Istället för att plugga när han var yngre läste han travprogram och han var ruskigt travintresserad. Detta var något som han idag kunde ångra - att han inte pluggat mer MEN det hade ju gått bra för honom endå och han fick ju jobba med det som han brann för - fotbollen.

Sen tyckte han att dagens fotbollsspelare var så utseende fixerade. I utlandet var det t.o.m spelare som använde eyeliner. Och de luktade inte svett utan parfym!!!

Maxi Uppsala hade sålt flest andelar (som vanligt) och utmaningen till nästa gång var att slå oss. Vår utmaning blev att inte låta någon gå förbi. Visby är dock oss i hasorna...

Gratis mjukglass och popkorn fanns på våning fyra och vi gjorde ett besök. Sen var det ruskigt goda munkar till kaffet. Jag kände sig galet uppstoppad när jag åkte hem och det första som väntade hemma var ett toabesök.

En som vanligt rolig dag med mycket skratt och givetvis en felkörning på ditvägen trots utförlig karta från Eniro. Man ska lyssna på sig själv så går det vägen. Vi tog det dock lugnt och tre minuter senare låg vi på rätt väg igen. Is i magen är alltid bra.


Skrivet av: Carro

IS I MAGEN???

Hahahaha, den va undebar <3

2010-04-15 @ 07:15:01
URL: http://carotten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0