2 Klänningar o ett kanonfynd!

Igår var den stora dagen - dagen då jag skulle hitta en klänning till Elisabeths bröllop som är i morgon. Efter att ha gått igenom nästan alla affärer gick jag till VILA. Eftersom jag vet att Marlene ALLTID hittar något fint till mig hade jag sparat den affären till de sista som en räddning om jag inte skulle hitta något snyggt i någon av de andra affärerna.

När jag klev in mötte jag Marlene med ett leende. - Du måste hjälpa mig, bröllop på lördag. Jag har en jättefin klänning som jag precis håller på att plocka upp svarar hon och tar upp en klänning ur kartongen. Jag tar den och går runt lite och kikar ifall jag kan hitta någon mer. Marlene ger mig tre andra klänningar också och jag går in i provhytten.

Klänningen från kartongen är jättesnygg och jag kommer på att om jag syr om den i banden så blir den ännu snyggare. Det är knyt i fram och jag vill att knytet ska sitta fast under själva bysten istället för att hänga ner på magen. Marlene håller med om att det skulle vara snyggare.

Sen provar jag en grå klänning - sitter som ett smäck! Så himla underbart vacker. Jag bestämmer mig för att köpa båda klänningarna. Till den grå köper jag även en sjal.

Sen startade jakten på ett par skor. Gick in på affären mittemot VILA och hittar ett par läckra pumps i svart med högklack där halva klacken är av stål. Har kostat 400 men säljs ut för 99:- Jag tog dem på direkten!

Senare på kvällen när jag skulle prova klänningarna fick jag mig ett skratt. Den klänningen som jag fått direkt från kartongen hade jag satt bak och fram. Knytningen skulle vara i bak och den var ännu snyggare då! Denna klänning kommer jag spara till framtida fester för den grå var så fin så den vill jag ha på båda bröllopen. Därav kommer jag inte att lägga ut någon bild på klänningarna.

Så för 750:- fick jag två stycken helt underbara klänningar och ett par skor. Det kändes bra.



Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0