Dagens ros...

 ... eller rättare sagt gårdagens ros ger jag till mig själv eftersom jag kände att jag verkligen hjälpte en medmänniska.

Det finns en blind utländsk man i femtioårs åldern som åker buss varje morgon och går av utanför oss. Jag pratade med honom en gång när jag stod och väntade på bussen.Han jobbar på Samhall och tar sig dit till fots från busshållplatsen på egen hand. En sträcka på ca en km?

Igår när jag satt på toa ropade D - Kom och titta!!!

Utanför vårt fönster på ängen ser jag denna vilsna man försöka ta sig tillbaka till vägen. Han går fram och tillbaka plumsandes i snön. En traktor har plogat upp en väg mitt ut på ängen ca 10 meter. Detta förvillar mannen som tror att han följt den riktiga vägen. Jag tittar på honom där han febrilt försöker hitta tillbaka. Han fattar ju ingenting om vart han är. Jag tycker så synd om honom.

Jag säger till Danny att jag måste ut och hjälpa honom. Slänger på mig jackan och springer ner. Snacka om att han blev glad när jag kom. Då hade han irrat där i ca 10 minuter vad jag vet. Har ingen aning om hur länge han var där innan vi såg honom. Han var så tacksam!




Skrivet av: Malin

Gud så fint gjort Freddis!! Tänk om det fanns fler människor som du..:)

Kram // Malin

2010-02-13 @ 11:49:21
URL: http://www.malvan12.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0