Tänk vad lite medicin kan göra...

Nu är blodtrycket ganska ok. Låg på 90 i undertryck och det var tydligen ok när man är på medicin. Själv har jag ingen aning om hur det ska va. Vet inte ens vad som är bra.

Blev ingen koll av värdena i blodet för det var för tidigt att se förändringar. Men jag ska fortsätta och äta leverpastej och annan mat med mycket järn. Och jag lyder doktorns råd - tog en järnbrus till frukost och nu sitter jag och trycker i mig en avokado. Det ska nog bli bra det här. Fick också rådet av sköterskan att ta det lugnt och inte stressa runt för att hinna så mycket som möjligt. Mina barn kommer ändå inte ha någon nytta av mig om jag dör.(kanske inte aktuellt med död just nu men blodtrycket är en varningssignal att något är fel) Drastiska ord men hon fick mig att tänka till.

Nu ska jag ta en promenad upp till Gränby och se om jag kan hitta en ny overall till Oliver. Den gamla sprack ju och vi hade inga fler kvar på Maxi. Just nu har han förra årets på sig och han kan nog knappt sitta i den - haha!

Har lämnat Oliver på dagis fast jag är ledig eftersom jag skulle till doktorn och sen upp och leta overall. Att ha honom med sig i affärer är som sagt - stressigt! Hämtar hem honom tidigt idag och imorgon får han vara ledig.
Ha en bra dag!


Skrivet av: Ewa

Ja du Ica var rädd om dig. Stressa inte, det finns en dag imorgon ochså.

Njut istället av stunden som du tex när Oliver åkte pulka idag och var såååå glad!

Du en liten bit leverpastej med saltgurka är inte så dumt. Prova!

Fånga dagen!

2010-01-13 @ 21:35:18
Skrivet av: Freddis

Fanns en tid då jag älskade leverpastejmackor! :) Och ja, jag ska börja ta det lugnt men det är så mycket som ska hinnas med. Kram F

2010-01-13 @ 22:35:54

Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0