Ännu en dag på landet

Oliver och jag tog en promenad till Toys r us på förmiddagen och inhandlade en ny plånbok till honom. Jag trodde att de skulle ha ett jättesortiment av barnplånböcker men det visade sig att de bara hade en sort. Så nu är Oliver lycklig ägare av en Pippi plånbok i gult.

Hemma igen packade vi snabbt och drog iväg till landet. Stannade i Rasbo och handlade lite korv med bröd. Trevlig liten affär det där. Man behöver inte få beslutsångest för det finns typ en sort av var.

Susanne och Pelle kom ut med Filippa och Gurra. Vi gick upp till poolen och badade, alla utom Susanne och jag. Hon hade bytt om till baddräkt men glömt underkläderna hemma. Jag var helt enkelt inte badsugen.

Vildjuren hade i alla fall skoj i vattnet. Filippa som först inte ville bada visade sig vara en riktig liten fisk. Oliver var inte riktigt på G och var den som lämnade bassängen först. Han ville hellre sitta vid mig och snutta på tutten och gosa med filten.

Efter poolbadet sattes grillen igång. Susanne blev grillkock och styrde upp. Hennes medhavda anananspaj med grädde kom som en skänk från ovan. Den och en rykande kopp kaffe - LYCKA!!! Kevin som inte vågade smaka nöjde sig med två tallrikar sprutgrädde.



Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0