Bara slappat

Vid lunch cyklade vi över till mamma och pappa. Min faster från Österrike och hennes man Karl är hos dem just nu. Normalt bor de i Wien. Vi satt under tältduken och gnällde över värmen medans ungarna lekte i poolen.

Karl vill prova svensk mat så idag bjöd mamma på stekt inlagd strömming på knäckebröd. Fy vad det är gott! Sen satt vi av eftermiddagen på arslet medans vi drack lite öl och käkade melon. Man orkade inte med någonting.

Vid tre tog vi en promenad ner till Ö & B för att köpa fläktar till Kevin och Victor. Deras rum är smällheta på kvällarna. Oliver kvaddade sin sparkcykel på vägen så vi fick ta en tur upp till Toys´r us och köpa en ny.

När vi kom hem var klockan fem. Jag rinde till Tomas och hörde om de inte var sugna på att grilla. De nappade direkt så vi cyklade över. Så himla mysigt att sitta där och snacka medans ungarna lekte i poolen.

Vi åkte inte hem förräns första halvlek var slut i VM - finalen. Vilken härlig ljummen kväll att cykla hem i. Nu skulle man sitta på en uteservering med en kall öl - men det blir sängen istället. Värmen tar musten ur en och jag är helt slut.

Natti, natti!


Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0