Oj,oj,oj!

Vaknade tjugo i sju i morse. Jag vet att jag ställde om telefonen och sista gången måste jag ha tänkt helt skruvat och ställt den på sex som jag brukar.

Slängde på mig kläderna, huvudet dunkade och jag ringde Emma medans jag sprang till bilen. Var tvungen att tanka också innan jag kunde dra. I sådana här tillfällen är det skönt att man har en halvtimme att spela på i och med att vi fyller på tobaken på morgonen.

Kvar över sju var jag ombytt och klar. Huvudet dunkade som fan - men jag var där!!!

Vart mina kunder höll hus i dag var en annan femma. Har sällan varit med om en lugnare morgon vilket i och för sig var riktigt skönt. Jag kunde fixa både lilla och mellan bolaget utan att bli störd av en enda kund. Sen kom Simon vid nio och jag gick upp på frulle. Pillade i mig två Treo och hoppades på bot.

Mirre dök upp vid elva och det var fortfarande lugnt. Jag gick och städade i tidningshyllan och spelhörnan. När Simon gick på rast började jag fundera på om jag inte skulle gå hem istället. Jag skulle ju endå bara loosa typ en och en halv timme eftersom jag hade 45 minuters rast också. Klockan ett var jag hemma! (två timmar för tidigt)

Jag städade undan lite medans jag väntade på att ytterligare en Treo skulle verka. Sen la jag mig på sängen för att vila lite. Ganska omgående kom Danny och Oliver hem.

Sen var vi hemma ett tag innan vi drog till Borrlövsta. Jordgubbarna behövde vattnas och Danny behövde klippa lite gräs. Dessutom hade vi massa plantor som stått på balkongen i två veckor som skulle planteras. Tyvärr så glömdes nycklarna hemma så det blev inte riktigt som vi hade planerat. Vi fick oss i alla fall ett dopp i poolen. 24 grader var det idag och t.o.m jag badade.

Stannade till på Gränby när vi åkte hem för ett besök på Apoteket. Gamla tanten behövde nya blodtryckstabletter. På Coop inhandlades lite godis och läsk innan vi for hem.

Nu är klockan tio och jag som sa i morse att jag skulle ligga i sängen då. Nu måste jag hänga lite tvätt och ta en dusch. Trevlig helg!

Skrivet av: W

är det inte dax att sluta med de farliga treon och går över till mera kroppsvänliga värktabletter.

2010-07-03 @ 15:35:47
Skrivet av: Freddis

Som t.ex?

2010-07-03 @ 23:01:49

Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0