Sista dagen på första semesterveckan

Runt halv två kom vi äntligen fram till vad vi skulle hitta på. Innan dess hade klockan bara tickat på och jag sprang runt och dammsög, plockade, tvättade mm. Tänk att jag låtit dammsugaren vilat i en vecka - det händer inte ofta! Håller på att lär Oliver att allt som ligger på golvet slängs och att trasiga leksaker ska ligga i sopkorgen. Han plockade upp sina hörselskydd ur sopen som jag slängt. När ena örongrejen är borta förstår jag inte varför man ska ha den kvar...

Vi tog i alla fall cyklarna ner mot "luktaillabron". Sen njöt vi av utsikten av härliga Fyrisriver och båtarna som färdades där. Vi parkerade vid Islandsfallet och promenerade till Mc Donalds för att äta lite lätt lunch. Jag passade på att kika lite snabbt i affärerna och hittade ett par jättesnygga skor som jag skulle kunna ha på Elisabeths bröllop. Fast sen kom jag på att det var bättre att kanske hitta en klänning först. Varför ska man alltid vara så jävla klok? Danny tyckte att jag var dum som inte köpte skorna och sa att han inte ville höra något gnäll sen när jag inte hittade några bättre. Ja, jag lovar!!! (lite gnäll kanske...)

Vi gick förbi Åhlens och köpte formfranska och sen traskade vi ner mot Svandammen. Kan meddela att det bor fler måsar och kråkor där än vad det finns ankor. Och varför kan inte stackars Alexander få en ny fru?

Sen lekte Oliver i stadsparkens lekplats medans Danny vaktade honom. Jag satt och slumrade på en parkbänk. Vaknade till av att en man med barnvagn frågade om han fick sätta sig bredvid. Shit vad pinsamt!

Innan vi åkte hem ville Oliver köpa jordgubbar som han skulle äta hemma med socker och mjölk. Vi satt på balkongen och njöt tillsammans med Victor.



Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0