Trött

Idag har jag varit trött hela dagen. Cykelturen till Maxi kändes som en hel evighet. I Berthåga piggnade jag dock till för där hoppade ett rådjur upp framför min cykel. Rådjuret blev lika rädd som jag och flydde in i en trädgård.

Jobbet flöt på snabbt idag också. En extra V75:a gjorde att det hände något. Annars brukar tisdagar vara ganska så tråkiga och lugna.

När jag cyklade hem mötte jag Helena. Vi stannade och pratade i säkert fyrtio minuter. Stackarn, hon hade problem med gallan och väntade på operation. Krya på dig Helena!

När jag kom till mamma sa jag bara hej till alla sen lade jag mig på en dyna på gräsmattan och sa att de skulle väcka mig om fem minuter. Jag sov nog i en halvtimme...

Mamma och pappa drog iväg till Totte och Kattis men vi stannade kvar. Danny målade och sen käkade han middag. Innan vi gick gjorde vi ett korsord och tog ett glas rosévin.

När vi skulle hem ville jag åka förbi Susanne och Pelle och titta på deras nyutrullade gräsmatta. Såg jättebra ut! Vi blev kvar på en kopp kaffe - som blev två - som blev tre. Halv tio åkte vi ifrån dem.

Nu har jag suttit och läst bloggar, kollat fejjan, läst av mailen och avslutar med detta blogginlägg. Strax sängen - som jag har väntat!


Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0