Grillat

Efter jobbet drog vi iväg till Gränby för att handla lite inför kvällens grillning. Jag köpte en "färdig" lax med fårost och lök i som sen visade sig smaka underbart gott.

Vi dukade upp på Camilla och Niclas gård - sex vuxna och åtta barn. Tänk vad det är mysigt på Körvelgatan! Med långbord och två grillar fixade vi plats för hela skaran. Ungarna sprang runt och lekte medans maten låg på grillen. Vi snackade över ett glas rött.

När maten var uppäten så började jag se kladdkakor flyga i luften. Jag frågade om det inte var någon annan som såg? Det slutade med att vi gick upp till Camilla och bakade två stycken.

Vi drog hem vid elva. Vilken härlig kväll det blev. Tänk att det klarnade upp och blev så fint efter dagens regn och rusk. Som sagt - efter regn kommer sol!


Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0