Mors söndag

Började dagen med att cykla till Årstahallen för att köpa mjölk. Det går åt några liter om dagen här hemma. Sen åkte jag hem och lassade av mjölken och for vidare till Plantagen. Köpte två blommor, en till mamma och en till mig. (när ingen annan köper så får man väl unna sig en blomma själv) Hade tänkt köpa en till Ewa också men då hade jag mosat dem på cykeln. Så jag tänkte att vi skulle stanna till på Plantagen när vi åkte ut till henne.

När jag kom hem igen promenerde vi till mamma. Tomas kom också dit med sin familj. Vi bjöds på lunch i form av en liten grillbuffé samt tårta och jordgubbar. Det var så mycket jordgubbar att inte ens Kevin fixade att tömma skålarna. Ungarna lekte medans vi satt på tomten och snackade. Underbart väder och riktigt varmt när solen var framme.

Vid halv tre gick vi hem och tog bilen till Ewa i stället. Jag tog blomman som jag köpt till mig själv och gav till Ewa. Var ju ingen större skillnad att köpa en ny till mig eller en ny till Ewa och då sparade vi tid. Jag kan ta en cykeltur till Plantagen imorgon och köpa blomman. Det var en ny sorts Campanula - jättefin med stora blå blomklockor. Sen när den blommat klart kan jag gräva ner den i Borrlövsta.

Ute hos Ewa klippte Danny gräset med Oliver sittandes i knä. De körde nog runt i en och en halv timme. Jag kollade på Elitloppet och Victor och Kevin var ute och lekte med ett flygplan.

Vi åt mat i form av Biff ala Rydström och jag åt torsk. Oliver impade på en häpen farmor genom att äta två stycken råa äggulor.

Hemma igen vid sju var det dags att stoppa unge efter unge i badet. Jag har tagit bort Victors gips och jag hoppas att det blir bra nu. Vi skrattade åt handen när den bara hängde. Musklerna hade förtvinat - hahah!

Nu är det snart dags att sova - mor ska bara vattna sina blommor...

(min svägerska Camilla och jag sitter förövrigt i samma båt och nästa år vill vi minsann få lite uppmärksamhet)

 

Skrivet av: Camilla R

Vad fan är Biff Rydström??????

2010-05-31 @ 19:26:04
Skrivet av: Freddis

Hahah - Biff Rydberg men jag tror inte att det är Camilla R som skrivit för hon uttalar sig inte så. :)

2010-05-31 @ 21:35:04
Skrivet av: Camilla R

Bra där Freddis...du kan din Camilla R :)!


Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0