Planterat jordgubbar

   
Efter många om och men kom vi ut till Borrlövsta vid halv tre. Innan dess hade vi snurrat runt på Plantagen och Bauahus efter jordgubbsplantor. De hade ju innan men idag var de slut eller höjda till 20:- styck. Innan vi drog till Blomsterlandet sa jag att jag skulle titta in på Coop. Resten av familjen satt kvar i bilen medans jag gick in. Jag hittade jättefina, stora, sex pack för 69:-. Jag gick ut och hämtade resten av familjen.

När ungarna valt klart sina plantor och Danny betalat skulle vi lämna in plantorna i bakluckan. Men var var nyckeln??? Inte i väskan...

Tittade försiktigt in i bilen och jo, den satt kvar i låset med alla dörrar låsta! Blev att ringa snälla pappa som fick komma och hämta mig så jag kunde hämta reservnyckeln. Tur dock att det inte hände i Borrlövsta.

Vi grävde tre stycken land som vi kantade med sten. Sen fyllde vi på med jord innan vi planterade. Så nu har alla ungar fått ett varsitt jordgubbsland. Victor suckade när Kevin frågade Danny om han fick döpa sina plantor...

      
                                         (Oliver i Borrlövsta poolen förra året)

Efter planteringen var vi fikasugna och plockade med oss fika och gick upp till poolen. Kevin var badsugen men det gick inte att bada. Visserligen var det halvfullt men just nu var det massor med klor i. Men till nästa vecka skulle det vara färdigt sa en Borrlövstabo som vi träffade på. Ser fram mot många härliga stunder i poolen.
      
När vi kom till Uppsala var klockan närmare sju. Vi drog till City Gross en snabbis och inhandlade lite kvällsmat. Blev kebab med pommes. Smakade mums. Sen låg jag i soffan och tittade på melodifestivalen. När röstningen började somnade jag. Hur fan kunde Tyskland vinna?

Nej, ny dag imorgon - nu ska jag gå och sussa!

Skrivet av: Camilla R

Håller inte riktigt med dig där...tyckte att det var kul att Lena vann. Den kändes ny och fräsch och tack och lov att inte Danmark vann för det var som att gå tillbaka i tiden tio år... Vem gillade du bäst?

2010-05-30 @ 10:55:42
Skrivet av: Freddis

Jag gillade Turkiet.

2010-05-30 @ 21:44:06
Skrivet av: Carina

Jag diggade verkligen Tyskland, men gillade turk på burk låten också=)

2010-05-30 @ 22:23:14
URL: http://carinaahlstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0