Ett glas rött...

 ...blev snabbt två!

När jag kom hem från jobbet igår snackade jag lite med Victor innan jag begav mig till Pelle och Susanne. Medans jag och Susanne jobbat hela dagen hade gubbarna roat sig med att tapetsera i "Pelles rum". Oliver och Filippa hade lekt så snällt hela dagen.

Susanne hällde upp ett glas vin och vi satt i källaren och snackade medans Pelle och Danny fixade det sista av sin tapetsering. Sen hamnade vi uppe och Susanne skulle fixa något att äta till mig och henne. Det fanns en bit pizza kvar från grabbarnas lunch så den meckade vi om. Susanne tog all skinka och på min lades det till banan och massa ost. Sen fick vi njuta varsin femtedelspizza som smakade utmärkt!

Efter det ville Pelle dricka glögg så då skollade vi mandel och kokade upp glöggen. Årets saffransglögg och den var jättegod!

Sen blev det ett glas vin till och efter det kom Susanne på att hon skulle göra en drink. Vid det här laget började jag bli riktigt slirig.  

Vi hade skitkul men eftersom både Susanne och jag skulle jobba idag så fick vi avsluta. Tur var väl det för annars hade man väl krupit hem.



Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0