Julmys

Har under kvällen ordnat lite julstämning här hemma hos oss. Julgardinerna i köket är på plats, adventsljusstaken i vardagsrummet lyser, J U L - ljusstaken i hallen är fixad och på köksbordet står min egna adventsljusstake.

Förra året brann det i ljusstaken för andra gången. Första gången var när jag bodde på Fänkålsgatan. Då satt Lisa och jag och fikade när mossan tog eld så det var ju bara att släcka. Förra året var varken jag eller Danny i rummet när det tog eld i mossan. Som tur var hörde Danny när det började spraka så han sprang in i köket, tog staken och slängde den i vasken. Så i år har jag bojkottat mossa. Fatet pryds av polkagrisar och jag undrar hur många som finns kvar när vi ska tända ljus nummer två...

Siffrorna är inhandlade på Plantagen, bandet är ett fynd från någon utförsäljning (ännu en gång har det visat sig att det är bra att köpa sådant där skit som kan vara bra att ha) och pärlblommorna är hårspännen jag köpte till Robbans bröllop men glömde bort.



Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0