Mys med snöstorm

Så kom då äntligen snön - inte smygandes utan pang på - and I love it! Hade bestämt tid med mamma att mötas vid dagis klockan fyra. Jag plöjde med vagnen genom Årsta för att ta mig till Axelina. Jag njöt av snöstormen samtidigt som jag svor över hur det brände i armarna när jag plöjde fram med vagnen.

En klass 2 varning var utfärdad men ska det verkligen behövas? Vi bor i Sverige och det blir vinter varje år. Snön kommer att falla och ska det behöva bli kaos för att det kommer 1 dm snö? Själv så ser jag inga problem med snöstormar utan njuter bara av att få vara inne och mysa. Vad ska man ut och göra i trafiken om man inte behöver? Stanna inne, tänd ljus och njut i stället!

Jag sa åt mamma att komma med hem och käka och vi ringde även efter pappa. Jag började fixa med maten - spagetti och köttfärssås, sallad och vitlöksbröd. Bara vinet som saknades... och Danny. Han blev kvar hos Pelle och Susanne för att fixa ett element.

(Smöret och leverpastejen hade Oliver till sitt vitlöksbröd. Han kunde ju inte äta bröd utan pålägg...)




Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0