Jobb på G

Oliver väckte mig kvart över sex då han inte hittade sin snuttefilt. Sen tände han lampan och läste en bok. Tjugo i sju kom han upp till mig och då bestämde jag mig för att vi lika gärna kunde gå upp. Kan inte sova med en unge som ligger och vrider och vänder.

Ska fixa frulle strax och väcka Victor. Han har sin första inneträning på rugby klockan nio. Halv nio ska han vara hos Micke och sen cyklar de till Liljeforsskolan. Skönt att de fick träning så nära oss så att det inte är behov av skjuts med bil. Träning klockan nio har väl annars sina för och nackdelar. Det är bra att han kommer iväg så att hela dagen inte blir förstörd samtidigt så förstår jag att ungdommarna vill sova ut när de är lediga. Vem vill inte det?

Idag jobbar jag 9 - ca 16:30. Egentligen slutar jag tre men Anders ska skriva högskoleprovet så jag täcker upp för honom tills han kommer till jobbet. En och en halv timme extra en lördag blir ju plötsligt tre timmar i betalning. Alla pengar behövs så här inför jul.

Trevlig lördag!


Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0