På andra sidan häcken

Det lilla, lilla huset med den stora, stora tomten kan nu husera med en syrenhäck mot vägen. En häck som består av ädelsyren och vanliga bondsyrener från Viksta socken.

En oplanderad eftermiddag efter en hård dags jobb slutade med att vi packade bilen full med syrener och drog till landet. Mamma och pappa hade rensat på tomten och vi ville ha dessa buskar. Oliver fick stanna kvar hos mamma och leka med Sonja och Charlie medans Victor blev upplockad på vägen för att få lite miljöombyte - datanörden fick andas lite lantluft!

Danny grävde hål för syrenerna medans jag bar bort resterna från vedkobbarna som legat framför diket. Vi bar även en hel del sten. Sen hjälptes vi åt - jag höll i syrenerna och Danny fyllde igen med jord. Det blev jättefint och vi kunde se den blommande häcken framför oss trots att det just nu endast stack upp lite pinnar.

Jag tog en sväng på pottipottin och kunde konstatera två saker. Den var verkligen full men jag kissade endå och att även råttorna gick på toan. Golvet var dekorerat med små råttbajs. Finns det någon frivillig som kan tänkas vilja tömma våran pottipotti?

Vi drog mot stan igen efter en och en halv timme och beslöt oss för att åka ut igen i veckan. Antagligen på onsdag. Danny vill måla lite och foga dörren och jag vill rensa i rabatterna och kratta löv.

Ett glatt återsende var ekorren som hoppade mellan träden medans vi var där. Vi har inte sett honom sen i våras men nu var han där. Som närmast var han tre dm i från mig.

När vi kom till stan hade pappa middagen klar och vi åt med god aptit. Min pappa är riktigt duktig på att få ihop god mat. Sådan där mat som man aldrig skulle göra själv. Sen skyndade vi hem och klockan åtta satt vi i soffan och tittade på Här är ditt liv.


Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0