Rugby



Har varit på Fyrisfjädern och tittat på Victors första rugbymatcher. Vilken rolig sport! Det som förvånade mig mest var att alla var så himla trevliga. Det var lag från Enköping och Täby och alla umgicks tillsammans. Föräldrarna stod tillsammans och man hejade på både sina egna och andra barns.

När matchern var spelade delades alla killar upp i två lag och sen körde de mot varandra. Laget bjöd de andra spelarna på fika och korv med bröd. Föräldrarna fick betala om de ville i form av att stoppa valfritt med pengar i en kopp. Jag och Camilla hade hand om serveringen och jag kan nog lugnt påstå att folk betalade mer än de borde just för att det var upp till dem.

Oliver hade skoj hela tiden och busade runt med bollar och annat. Rugby madrasserna ställde han upp och sen sprang han och tacklade ner dem. Många killar i laget hade småsyskon i hans ålder så det fanns massor med barn att leka med.

Nu har Oliver och Victor somnat och jag ska också lägga mig en stund. Kevin och Danny är på bowling och sen när de kommer hem ska vi över till Susanne och Pelle.

Trevlig lördag kväll!



Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0