Att köra tidningsbil...

... kan väl inte vara så jävla svårt? Visst lite stress kanske men annars - tuta och kör och leverera det du ska. Vi har två stycken (vad jag vet) som lämnar tidningar hos oss. Den ena ser ut som Lasse Åberg i Sällskapsresan med golfbrallor, pjäxor, toppluva och gud vet vad. Men det är inte denna människa detta blogginlägg handlar om.

Den andra är en man av utländsk härkomst i femtioårsåldern - alltid med en cigg i munnen. Det har t.o.m hänt att jag har hittat inplastade bilagor med brännhål i. Denna man fick mig att gå i taket idag. Jag brukar inte vara otrevlig mot honom men idag ledsnade jag. Det är inte första gången som han kommer tillbaka några timmar senare och påstår att han gett oss fel. Idag var en sådan dag...

Jag tjänar inga pengar på om jag får 350 aftonbladet eller 355 så varför skulle jag pissa honom i ansiktet? Han tjafsade om att han gett oss tio dvd filmer för mycket. Jag sa åt honom att gå in och hämta dessa och i praktiken dra. Ord mot ord. Jag hade räknat filmerna men visst - jag kan också räkna fel. Det är dock han som har lämnat dem hos mig och åkt.

Jag sa åt honom att hedan efter så kan vi räkna tidningarna tillsammans. Han blev sur och sa att han kunde göra fel. Visst sa jag men inte flera gånger i månaden...

Om jag var tidningsbud så skulle jag absolut kontrollräkna tidningarna jag levererar innan jag kör in dem till butiken. Sa åt honom att han också borde göra det.

Skrivet av: rebecca

Jag HATAR honom! Jag har ju faxat unt och skällt på honom när han fimpat i lådan med filmer... Jag tycker han kan sluta han kommer ju alltid in! HATAR honom!

2010-09-05 @ 01:46:18

Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0