Vi vet vad du menar!

Det var ju lördag nyss... och imorgon är det onsdag igen. Herre Gud - var tar dagarna vägen?

Öppnade spel som jag alltid gör på tisdagarna och det var som vanligt trevligt. Inte det roligaste passet men absolut det skönaste. Idag var det dock ganska mycket att göra. Larv grejer:

Kunder som lämnar in sitt pantkvitto på 5:- för att annars kommer de glömma att lämna fram kvittot i kassan. Vilket i praktiken betyder: jag vill ha mina pengar nu för annars kommer jag få mindre bonus i kassan.

Kunder som gnäller över ett felaktigt pris och har fått betalat 50 öre för mycket. Inte för att det gör så mycket utan för att rätt ska vara rätt. Vilket i praktiken betyder: jag vet att ni har prisgaranti - GE MIG MINA 25 KRONOR NU!!!

Kunder som säger att toaletten inte går upp trots att de stoppat i fem kronor - vilket i praktiken betyder: Jag har inte stoppat i några pengar men det kan inte du se. Öppna toan nu så att jag får kissa gratis!

Kunder som kommer och ska köpa bara bilagan för att de var slut i kassan - trots att det är morgon och jag vet att det är nypåfyllt. Vilket i praktiken betyder: jag tänker inte köpa någon jävla huvudtidning när jag bara vill ha bilagan för 5:-

Ni skulle bara veta kära kunder - vi är inte så jävla blåsta - bara stans trevligaste personal! (Ibland får man dock bita sig i läppen för att inte avslöja att man förstår mer än kunden tror att man förstår)




Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0