Från toppen till botten på ett kick!

Vaknade vid sju pigg och utsövd. Solen sken och jag var överlycklig över det fina vädret som vi skulle njuta av ute på landet. Strax innan Victor skulle åka till skolan kände jag att jag mådde dåligt. När han drog gick jag in på toaletten och kräktes.

Jag blev så himla dålig på ett kick. Huvudet dunkade och jag mådde illa. Jag vet inte vad som hände men det kändes precis som om jag var bakfull. Kanske från Cocillanan inatt? Tog bara två teskedar innan jag gick till sängs och en tesked vid tre i natt. Jag har blivit dålig av den förut så kanske?

Blev en helvetes förmiddag i alla fall. Sprang upp och ner - upp och ner. Oliver var glad och busig och hemma från dagis eftersom vi skulle åka till landet. Jag han inte mer än sluta ögonen så var han i kylskåpet och skulle ha något - rivna morötter, saft, gröt...

När jag kom upp vid elva började jag att gråta. Ungen hade gått lös med en tuschpenna över hela lägenheten. Listerna mellan köket och vardagsrummet var målade i turkos. Skafferiet var turkosdekorerat, nästan alla dörrar hade turkosa krumelutter, Olivers stol var turkos och tamefan - ungen var också turkos!

Som tur var fick jag bort nästan allting. Krumelutten på Kevins dörr är dock kvar. Inte ens aceton bet på den...

Ewa kom över vid halv ett för att följa med till landet. Vi kom aldrig iväg utan bestämde oss för att åka till 4H istället. När vi var nästan framme sa jag till Ewa att jag ville åka hem till mamma och kräkas först. Hon körde dit och medans jag var inne och kräktes kom mamma hem från jobbet. Det slutade med att mamma, Ewa och Oliver fikade medans jag låg på soffan och mådde skit. Tvingade i mig lite vegetarisk lasagne och sen blev jag faktiskt bättre. Efter två timmar drog vi till 4H.

Huvudvärken är fortfarande kvar men illamåndet försvann. Familjen fick pannkaka till middag och det gick ju hem som vanligt. Sen var Oliver och jag ute i lekparken en stund. Oliver förvånade mig genom att klara av att komma upp i vår läskiga klätterställning. Jag tycker att den är gjord för barn över sju men han klarade den galant. Jag stod dock med andan i halsen.

Tryckte ner ungen i sin vagn sen och gick in till Chilli. Orkade inte riskera att han skulle leva rövare där inne. Skulle köpa två orkideer till. Gick en snabbrunda och insåg att det finns väldigt mycket fina soffor där just nu. Om man bara hade lite pengar till övers...

Kvällen avslutades med något så ovanligt som tv:tittande. Idol, något matprogram och sedan tv nyheterna. Nyheterna sov jag dock bort.

Natti natti

Skrivet av: rosi

gravid?????

2010-09-10 @ 18:09:14
Skrivet av: Freddis

Nej då - men jag hade gärna velat om tid, ork och pengar fanns. :)

2010-09-11 @ 00:09:55

Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0