Fredagskväll

Susanne och Pelle kom över med alla ungar vid sju. Danny skulle klippa Pelle så Susanne och jag tog en promenad till Årstahallen.

Blev lite vindrickande och skitsnack. Så himla perfekt åldrar på våra ungar. Victor och Gustav går ju i samma klass och Oliver och Filippa leker jättebra - bästa polare. Sandra 12 år satt inne på Kevins rum och blev upplärd av honom hur man spelar schack. Kanske inte vad en tjej i hennes ålder drömmer om en fredagkväll men jag tror att de hade ganska roligt.

Det blev en ganska tidig kväll och de gick hem vid halv elva. Danny sover och jag sitter och väntar på att Kevin ska somna så att jag också kan lägga mig. Klockan ringer klockan sex imorgon. På eftermiddagen kommer Emil. Fullt upp - precis som det ska vara!


Skrivet av: Camilla R

Där är vi lite olika du o jag Fredde.... "Fullt upp" betyder "behöver lite andrum nu" för mig ;). Men jag vet ju hur ni Hellers är, gärna full fart, mest hela tiden, ert "normalläge" :). Tur vi är lite olika, så det blir "jämvikt", eller hur ;)?!

Skrivet av: Freddis

Hahah - ni Ragnarssons och Forstenarna är lika. :) Jag blir bara rastlös när jag inte har något att göra.

2010-09-04 @ 19:34:47
Skrivet av: Camilla R

Njaa...för oss "Ragnarssonare" i alla fall, är det nog mer så att det är skönt att ha oplanerad tid där jag kan göra det jag känner och vill just då...särskilt om det varit fullt upp, som det ofta är under arbetsveckorna. Då är det härligt att ha helgerna "fria" med inga måsten. Men att "bara" vara hemma innebär ju inte att det inte finns att göra, för det gör det jämt. Skönt att ha den tiden att orka, hinna skrota runt hemma utan ngn stress. Så!


Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0