KUK

Kvällen har spenderats på stan då det är den årliga kulturnatten i kväll. Jag, Oliver, Danny, mamma och pappa cyklade ner på stan vid sex. Vi började med att käka kina buffé som pappa bjöd på. Jag högg in på sushi och åt säkert 15 - 20 bitar. Gott - gott!!!

Vi tittade på riddarspel uppe i Odinslund. Jättefint med hästarna och all eld. Sen tog vi en sväng in i Domkyrkan och lyssnade på kuk - Kyrkans Ungodoms Kör. Var så skönt att sitta ner en stund och bara ta det lugnt och lyssna.

Vi gick gata upp och ner i tre timmar. Besökte en jätterolig bajamajja som var "utklädd" till huset som häxan bor i i sagan Hans och Greta. Det hängde kanelbullar på väggarna och hela tiden gick ett band - Vem är det som knaprar på mitt hus? Annorlunda och sjukt kul.

Efter en underbar kväll i ljummet väder cyklade vi hem. Klockan tio kom vi in och Oliver somnade på direkten. Jag lade mig i soffan och somnade i en timme. Nu ska jag borsta tänderna och lägga mig i sängen.


Skrivet av: Carro

varför har detta inlägg en så underlig rubrik? =P

2010-09-12 @ 18:02:11
URL: http://carottensviktbikt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0