Sjukt trött på Coop...

... och då har de inte ens öppnat ännu. Den 23:e smäller det i Stenhagen och alla Stenhagenbor får sin drömbutik. Kan inte fatta vilka förhoppningar som denna butik skapar. Alla dagliga hot vi i förbutiken och säkert resten av personalen på Maxi får är rent av löjlig. Vuxna människor som tror att de ska få precis som de vill för att vi har en kommande butik mittemot oss.

Senast idag fick jag skäll av en kund. Hon undrade om vi hade hemkörning och jag förklarade att vi inte hade den sortens tjänster i vår butik. Att det skulle kosta massor att ha en person som gick omkring och plockade varor åt kunder. Då sa hon att hon menade att hon ville ha någon som kunde köra hem varorna åt henne när hon plockat och packat själv. Jag sa att de hade vi inte heller. - Men bra då, vräker hon ur sig. Tur att butiken mittemot öppnar snart för de har sådana tjänster. Tack och hej - ni kommer mista en kund!

En annan kund skulle byta butik för att vi tagit bort de gamla kundkorgarna. Jag förklarade att vi tagit bort dem pga sorteringsproblem när de nya kom men att vi hade gamla i infon och att det gick jättebra att be om att få låna en av oss. Men nej - ni mister en kund!

Sen har de ju alla former av förmåner på Coop. Man kan växla in sin bonuscheck mot kontanter, välja att köpa Heinz ketchup fast det är rabatt på Coops egna, påsarna är gratis, personalen är trevligare, Spelhörnan har bättre väggtidningar där man kan trycka på skärmarna, man får bonus för cigaretter, spel och buss. Listan kan göras hur lång som helst över vad som är bättre på Coop. Hmmm

Själv så vet jag inte något som är bättre förutom utdelningen då om du hittar ett prisfel. Där får du trettiokronor istället för tjugofem. Våra prisfelsletare på måndagmorgonar kommer att tjäna massor med pengar när de nu får  två butiker att kolla igenom.

Jag säger bara - stackars människor när de vaknar upp ur sin dagdröm och inser att det är bättre på Maxi. De två gubbarna som alltid gnäller om våra speltidningar ska få fingret (bakom deras ryggar) när de lämnar in sina bongar hos oss.

Finns det Coop som är så här bra?

Skrivet av: Carro

Idag miste vi en kund till coop som inte fick byta in sin kolsyrepatron som kom från nått jätteskumt ställe. Han skulle slita av etiketten men vi förklarade att det inte gick ändå. Nähäpp, då bytte han butik! Tack o hej!

2010-09-02 @ 19:57:55
URL: http://carottensviktbikt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0