Annandag påsk

En sjukt trött Freddis åkte till jobbet klockan halv sju efter att ha sovit max två timmar under natten. Hosta och halsont höll mig vaken.

Då vi var bemannade som vanligt och jag inte fick hem några tidningar så kunde jag smita iväg och göra saker som legat på hög länge, länge. Fixade fakturor, rensade bort skyltar som inte används längre och gjorde nya till de som var skabbiga. Är nästan klar med de blivande checklistorna också. Sen kan ingen komma och säga att de inte visste att de skulle göra det eller det. Frågan är bara om tid finns?

När jag kom hem städade jag i en timme, vek tvätt och körde en ny maskin. Cyklade över till mamma en snabbis med en planta. Fick kaffe och påskbakelse som också blev min middag.

Nu är i alla fall påskhelvetet över och jag ser fram emot nästa löning där det kommer visa sig att det var värt att missa hela påsken för pengar. Har haft bättre dagar i mitt liv.


Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0