Dagens kap!

Jackan som jag köpte på rean förra veckan på Stadium till Victor visade sig vara trasig i dragkedjan. Så idag gick jag och lämnade tillbaka den. Letade efter en annan men när jag kom fram till kassan beklagade jag mig över att den jag hade lämnat tillbaka var bättre.

Tjejen i kassan sa att jag kunde få köpa den till ett rabatterat pris. Ja, ha sa jag och berättade att jag precis lagat dragkedjan i mina stövlar och att det kostade 250:-

- Du får den för 50:-, sa hon.

- FEMTIOKRONOR????

- Ja, vi kommer ändå kasta den...

- Du, jag köper den!!!

Så då kom jag hem med en tröja för 50:- som från början kostade 800 (jag köpte den för 400:- på rea). Inte illa!!!

Ps. Tröjan som jag köpte förutom den trasiga ville Victor inte ha så jag fick åka och lämna tillbaka den. Hittade en annan på kvällen som jag köpte men när jag kom hem tyckte han nästan att det var onödigt. Han tyckte att det räckte med tröjan för 50:- som inte gick att stänga.

Jag tyckte dock att han kunde få en tröja som var hel också. Ska åka ner till skräddaren på Gränby på lördag och se vad det kostar att stoppa i en ny kedja. Borde vara billigare än stövlarna. Lämnar tillbaka den hela tröjan om det går att laga den andra till bra pris. Jag tror inte att han kommer använda den tröjan som är hel om den andra blir lagad för den som är trasig är mycket snyggare.


Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0