Gary Moore

En av mina gamla idoler Gary Moore har avlidit.

En av mina största konsertminnen är när jag och Lisa fick följa med hennes bror Jesse och hans polare till Johanneshov för en konsert. Lisa och jag var väl inte mer än fjorton/femton och de andra som följde med i bilen var allt annat än nyktra. Vi blev stoppade av polisen på E4:an för att det gick så fort. Jag minns hur glad föraren av bilen var över att polisen inte tittade in i skåpbilen bakifrån. Däribak satt säkert ett gäng på tio pers och partade.

Empty rooms, Over the hills och Wild frontier är gamla favoriter. Den bästa låten är dock Out in the fields med Phil Lynnot som jag lyssnar jag på då och då än idag. Nu är tyvärr båda döda.


  


Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0