Var ligger Fyrislund?



När jag skulle gå hem från jobbet igår runt 15:25 kom det fram en gammal man till mig och Emma och frågade om vi visste var Fyrislund låg. Vi förklarade så gott vi kunde med ställen som IKEA, Livetsord, B&W...

Han berättar att han ska till bilprovningen och visar en lapp där det står 14:10.

Jag säger - men inte idag va?

- Jo, säger han.

Då är du nog lite sen... Din tid var ju för nästan en och en halv timme sen...

Vi pratade lite och jag förklarade att det inte var någon idé att åka dit. Han skulle ju ändå inte få komma in.

- Jag får väl åka hem och boka en ny tid då, svarar han till slut.

Men hallå?! Hur länge hade han varit och letat efter Fyrislund? Det var nog dags för honom att parkera sin bil för gott och börja ta färdtjänst istället.

Himla gullig var han i alla fall!


Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0