Vilken mardröm

Igår vid fem blev smärtan ännu värre. Mellan sex och halv tolv sprang jag upp konstant och kräktes slem. Fick en mardrömsnatt som jag aldrig trodde jag skulle ta mig igenom. Har aldrig någonsin haft så ont i halsen. Vid fem inatt satt jag med ett litet glas blåbärssoppa och försökte dricka med sugrör. Jag var så törstig men det gjorde så ont. Den decilitern tog mig ungefär en kvart att få i mig.

Imorse fanns inget annat att göra än att ringa hemläkarjouren. Doktorn var här vid ett och det visade sig att jag hade Steptokocker i halsen. Han tittade även på Oliver och han hade samma sak.

Nu har pappa precis varit här med den uthämtade medicinen - Tack pappa!

Sitter o kämpar i mig lite blåbärssoppa för jag måste äta i samband med att jag tar medicinen. Eftersom jag inte tål kåvepenin fick jag Ery-Max. Jag hoppas att Oliver som fick Kåvepenin kommer tåla den. Victor är ju också allergisk mot Kåvepenin. 

När man hellre går till handfatet och spottar ut saliven än att svälja - då förstår man hur ont det gör att svälja.


Skrivet av: Ewa

Usch stackars dig! Hemskt när man har så jobbigt/ont så man nästan vill dö!

Hoppas ni alla snart blir friska, tänker på er.

Kram från distans.

2011-01-29 @ 16:44:23
Skrivet av: Carina

Åh nej stackars dig, halsfluss gör så jävulskt ont! Krya på dig.

2011-01-29 @ 19:49:40
URL: http://carinaahlstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0