Älgparken

Jag hade verkligen ingen uppfattning alls om vad som väntade när vi drog iväg till älgparken. Plockade upp min kusse och hennes kompis på vandrarhemmet och drog iväg.

Innan vi körde in på själva gården möttes vi av en jätteälg i orange och den fotades hejvillt innan vi for upp på gården. Vi var ganska tidiga så vi tog en fika och kollade in presentbutiken. Där fanns det älgar i alla möjliga former. Nyckelringar, glas, disktrasor, kakformar...

I kiosken serverades baguette med älgkött och det kändes ju lite konstigt.

Innan vi åkte iväg med traktorn så berättade ägaren att vi fick klappa älgarna men inte i rumpan. Då kunde de sparkas. Vi fick heller inte gå av vagnen. Om vi inte skulle se några älgar skulle vi få pengarna tillbaka. Jag tänkte just då att shit - vi kommer säkert inte se några älgar...

Men vi han inte mer än innanför stängslet så kom första älgkon emot oss. Så nära så att vi kunde klappa. Det var verkligen en rolig utflykt och jag kan starkt rekomendera att besöka parken. Riktigt skoj var det!





Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0