Hur vet man?

Många äldre säger att tiden går fortare och foratare ju äldre man blir. Jag undrar när detta inträffar. Just nu känns det som jag bara färdas vidare från dag till dag utan att jag hinner med att ta vara på dagarna.

Jag kan inte minnas någonsin att tiden gått så fort att jag knappt hinner med att göra det jag ska. Förr stod jag på jobbet och titta på klockan för att suckandes räkna ner hur många timmar det var kvar. Nu är det tvärtom - jag suckar över att klockan går så fort att jag inte hinner med det jag tänkt göra.

Om arton dagar fyller jag 40. Man kan väl lite drygt säga att om jag har lyckan att få vara frisk och inte råkar ut för någon olycka har jag väl i stort sett halva livet kvar - kanske mer...

Har jag valt rätt yrke? Är det här vad jag vill göra? Ska man byta yrke och prova något nytt?

Hur vet man?

Jag älskar mitt jobb men det kanske finns andra yrken som jag skulle älska ännu mer. Ett jobb med fasta dagtider mån till fre och ledig helg skulle inte vara så dumt. Jag har aldrig haft ett sånt jobb men det skulle vara otroligt skönt att ha.

Det ulitmata vore ju att vinna några miljoner och då kunna gå ner och jobba halvtid och på så sätt hinna med familjen, sig själv och vännerna utan att behöva stressa runt på sina lediga dagar.

Kära Gud - Låt mig vinna några miljoner! (...ok...en då?...snälla....) 



Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0