Bilköpare

Annonsen på bilen kom ut idag och det ringde en sju, åtta stycken. Någon kunde inte fixa skjuts för att titta idag, en annan jobbade och ville komma imorgon, en tredje skickade ett sms om att de hittat en annan bil de vill ha... Helt ok - klart man kan ha förhinder eller ångra sig.

Sen finns det andra idioter - jag tar bilen på direkten för 7 000!!! Visst jag kan gå med på en viss prutning, det har jag redan räknat med men MAN PRUTAR INTE INNAN MAN SETT BILEN!

Jag svarade faktiskt till denna kille att jag kunde gå ner till 8 500. (egentligen hade jag kunnat sträcka mig till 8 000 men jag blev sur). När de sen kommer fyra stycken nysvenskar och tittar på bilen och börjar gnälla och snacka på sitt språk då blir man ju bara irriterad. De öppnade huven, skakade på huvudet och försökte få oss att tro att det inte såg bra ut. Hahah - vi vet att den är fin i motorn.

Att rutan var spräckt - shit de visste jag ju men jag är så van att jag tänker inte ens på det. Jag har ju kört med spräckt ruta sen min ruta på Forden gick sönder typ 99... Lite pinsamt kanske att inte berätta det i en annons men hur ofta har jag skrivit en bilannons? Killen försökte påstå att den inte skulle gå igenom en besiktning och jag berättade att den gått igenom i minst tre år med just den där sprickan.

Hur som helst de tittade under huven, satt i bilen och kollade växeln MEN provade aldrig att köra bilen. De startade den inte ens. Man kan ju tycka att det är viktigare att bilen går än att om rutan är spräckt eller inte. De skulle återkomma för de skulle kolla på en annan bil också. När de ringde tjugo minuter senare svarade jag inte och inte nästa gång heller. De kan gott vara utan min fina Felicia om de klagar.

Visst hon har krånglat lite på slutet men med nytt begagnat batteri, fixat relä och en liten service är hon tillbaka på toppen där hon hör hemma. Enda minuset i mina ögon är att man måste vara utrustad med stora biceps för att fixa o svänga - hahah!


Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0