I love mondays!

Det är sant, måndagar är min favoritveckodag. Känns som allt får en nystart och att allt börjar om från början igen. Allt är nytt och fräscht. (jag förutom jag då när jag jobbat helg)

Imorse fick jag gå upp extra tidigt då inventering stod på schemat. Stämplade in klockan sex så alarmet hade väckt mig redan klockan fem. Jag var nog lite trött för när jag var på min första rast och tittade mig i spegeln kände jag inte igen mig. Något var fel! Hahah - jag hade målat mig men glömt mascaran.

Vi hade nya nerbantade scheman fr.o.m idag och det var ju intressant att se hur det skulle gå. Min rastis som skulle komma halv tio fick lämna walkower pga köer men Vera kom och bytte av mig istället. Klockan elva fick jag förstärkning av Jenny och Marie men då lämnade jag spelhålan för att plocka med de nya veckotidningarna.

Dagen försvann i ett nafs men det tycker jag nog att den alltid gör nu för tiden. Tidningarna kom upp som de skulle och jag fixade allt förutom returrapporteringen och inläggningen av de nya tidningarna som kom. Fick en övertid på en kvart men va fan. Så får det va!

För mig funkade det bra att jobba själv till elva idag. No problems men mot slutet av veckan blir det nog betydligt tightare att hinna med. Men man kan inte mer än att göra sitt bästa.

När jag hämtat Oliver på dagis tog vi en cykeltur upp till mamma. Shit det blåste isbjörnar ute men inne på altanen bakom stängda fönster var det jätte skönt. Solen värmde gott när jag halvslumrade på soffan.

Sen bar det av hemåt igen. Käkade middag med Victor och Oliver och sen blev det nattning av Oliver. Han somnade gott klockan åtta.

Nu ska jag hälla upp lite badvatten, tända ett ljus och bara njuta av varmt vatten och tystnad.



Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0