Läkaren - igen...

Jo, det är sant. När jag kom hem från jobbet var Oliver så ledsen och hade så ont i örat att jag ringde till Vårdupplysningen. Vi fick en tid på närakuten klockan sex.

Väl på sjukhuset konstaterade dr Wolfgang (jo, han hette så) att det var en rejäl öroninflammation MEN att man inte behandlar öroninflammation med penicillin längre. Enligt studier tar det lika lång tid för inflammationen att läka med penicillin som utan. Att det gör ont får man bota med Alvedon eller Ipren. SUCK!

Viktigt var att man skulle boka in en hörselkontroll tre månader efter sjukdomen i fall det gått hål på trumhinnan så att inte hörseln blev skadad. Jag tycker att det hade kännts bättre om ungen fått penicillin!



Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0