Det rullar på

Jag kommer in mer o mer i mina arbetsuppgifter och det känns bra. I början höll jag på att ge upp men nu fan börjar det att sitta. Jag lär mig nya saker varje dag, ja fan var femte minut skulle jag nog kunna påstå. Hjärnan går på högvarv och ibland kan jag nästan känna att det luktar bränt.

Idag gick det undan på jobbet. Telefonen ringde i ett, bokningar sprutade in via mailen och faxen samtidigt som det kom in massor med folk från gatan och frågade efter rum. Vi fick ju upp det sista av reklamskyltarna igår på fönsterrutorna. Verkar som folk inte vetat innan att det faktiskt låg ett hotell just där. Så man kan nog gott påstå att de skyltarna kommer tjäna in de pengar som de kostade att göra.

Kvällen tillbringades i ett klassrum på Brantingsskolan tillsammans med Susanne och övriga föräldrar i klass nio. Jag och Susanne satt längst bak i klassrummet och fnissade. Max pappa Björn satt bredvid oss och underhöll oss bla med att sitta och vända på sina ögonlock. Ja, det blev ungefär så där flamsigt som det var när man själv satt där i skolbänken för hundra år sedan.

Imorgon är det redan torsdag - härligt!



Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0