Tvätten invaderar

 Den senaste tiden har tvätthögen vuxit sig ordentligt stor. Tvättkorgen är rågad och golvet nedanför lika så. Jag har inte fattat varför vi helt plötsligt har så mycket tvätt?

Men idag rann poletten igenom... Förr så var jag ju ledig mitt i veckan och hade tvättid då. Nu är jag bara ledig på helgerna och då har det inte vara tal om någon tvättning.

Imorgon ska jag gå ner och boka tvättstugan. Dags att börja med en tvättkväll igen. Att bara köra maskinen här uppe tar alldeles för lång tid då tvätten inte längre torkar lika fort som den gjorde i somras. Men fan - jag orkar inte tvätta på kvällen. Någon som känner att den har lite tid över för lite välgörenhetsarbete?



Skrivet av: Camilla R

Välkommen till klubben för "hur ska man hinna städ/tvätt när man jobbar heltid"!

2011-09-27 @ 22:12:44
Skrivet av: Freddis

Man får helt enkelt tänka om. Lite av helgen måste gå till att städa o tvätta. Hade jag bara en torktumlare skulle det absolut inte vara några problem att hinna med tvätten på vardagarna.

2011-09-27 @ 22:22:50

Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0