Renoverar

Tanken var att Victors rum skulle fixas när han var i Frankrike på höstlovet men det blev som ni förstår aldrig gjort. Nu när han dragit till Funäsdalen tänkte jag att "nu eller aldrig".
 
Så idag har det skurits bort tapetkanter med ett rakblad så det stod härliga till. Damen som bodde i lägenheten innan oss var inte så duktig på det här med tapetsering...
 
Danny har spacklat och målat taket en första gång.
 
Önskemålet var svarta tapeter men si det gick jag inte med på. Så nu blir det  ljusgrå målade väggar och en mörkgrå tapetserad fondvägg. Insåg också att det skulle bli snyggare med nya lister än att hotta upp de gamla så jag kämpade djävulskt med att få bort dem då alla våra verktyg ligger inlåsta i moppeförrådet.
 
Blev lite  "fönstershopping" på IKEA via vebben också. Alla ideér ligger nersparade i en mapp på skrivbordet. Vitt skrivbord, ny vit hylla, ny gardinstång, nya gardiner, ny rullgardin, matta - jo,jo det kostar att tapetsera om.
 
 
 


Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0