Klockan kutar och jag städar på!

Va fan, man hinner juh inte med!!!
 
Imorgon är det onsdag igen och veckan har juh knappt börjat. Man har alltid hört att tiden går snabbare när man blir äldre men det här är juh fan sjukt. När jag är femtio kommer en vecka bara ha tre dagar...
 
Efter jobbet idag stannade jag till hos Robban och löste av mor o far som skulle ha varit barnvakt men som tyvärr inte kunde då de skulle på pensionärsdans på Årstagården - jojo, mensan. Och bilen skulle hem först för ett glas vin eller två - det kan man också ta när det är tisdag o man är pensionär. :)
 
Mor o far hade i alla fall åkt runt i halva Uppsala o hämtat upp först Oliver sen Charlie o sist Sonja. Mamma hade även fixat middag som hon tog med. Så för mig blev det en enkel match att kolla de små liven. Och när de sen lämnade mig för egen lek på övervåningen ja, då tog tristessen över.
 
Snart stog jag med en dammsugare i ena handen och disktrasan i den andra. Fan vad det är roligt att städa hos folk som har det stökigt! (Min vän Kristin toppar listan över mest smatter i dammsugaren och störst dammråttor under soffan - överlägset. Detta är dock inget förtal för hon brukar t.o.m ringa till mig när hon vill att jag ska komma över till henne o hjälpa henne att slänga/städa)
 
Charlotte blev i alla fall glad när hon kom hem efter att ha tillbringat sista två dagarna farandes fram o tillbaka flertalet gånger med SAS mellan Stockholm och Umeå. Vi snackade lite medans ungarna spelade memory och blev mer o mer osams då Sonja plockade alla paren. Tänk att spel alltid avslutas med tårar när ungar är med.
 
Vid sju cyklade vi hem för att ta hand om våra två stora killar. Blev rester till middag men sen högg vi in på en nygjord kladdkaka - som tyvärr inte blev den kladdigaste då jag råkade fastna framför fejjan - aj, aj!
 
Strax sängen - God natt!
 
 
 
 
 
 


Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0