Onsdagen den 19 september

Efter en natt med stor brist på sömn drog jag iväg med cykel genom ett halvruggigt Uppsala. Hösten har verkligen kommit med stormsteg - blåsigt, fuktigt och mörkt.
 
Jag hade en som vanligt rolig dag på jobbet där jag till lunch för mina sista pengar unnade mig sushi. (Tack, Gode Gud för barnbidraget som kommer imorgon)
 
19 September är också min namnsdag - Fredrica - och det firades givetvis på jobbet med tårta!
 
 
Ja, egentligen var det en långliggare som fyllde 69 som bjöd på tårta men hon sa att den var till min namnsdag också!
 
Efter en cykeltur i 180 hem i regn o rusk för hämtning på dagis bar det av på rugbyträning utan att hinna äta någon middag. För att Oliver skulle få något i magen köpte vi middag i form av macka o drickyoggi på Fyrisfjädern.
 
Helt stelfrusen efter två timmar på rugbyplanen dumpade vi av Victor hemma innan jag och Oliver drog hem till mormor och morfar. Där bjöds vi på middag innan vi drog till Bälinge för att lämna min bil som ska servas imorgon. Efter en fullspäckad dag kom jag hem vid halv tio medans Oliver följde med morfar hem.
 
Nu ska jag strax sussa och hoppas på mer än nattens tre timmars sömn. - Natti, natti!
 


Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0