Sömnbrist botas med calorier

 
 
Näe, jag har inte mens - men jag har ätit sjukt mycket skit hela dagen. Tror att det är precis som Oliver svarade till doktorn när han var på en undersökning häromdagen. Doktorn frågade vad han gjorde när han var trött och istället för att direkt svara att han gick till sängs så sa han att han åt. (vilket jag så här senaste veckan reflekterat mycket över och istället för att ge honom den där extra kvällsmackan, borsta tänderna på honom och stoppa honom i säng lite tidigare. Har funkat nästan varje kväll och ungen har somnat på stört) Tillbaks till mig så har nog maten samma efftekt - ju mer skit - destom mer orkar jag för stunden.
 
Att vara tonårsförälder och småbarnsförälder samtidigt tar på krafterna. Man vill vara nära och ha koll på båda och då blir tyvärr sömn en bristvara. Sena nätter följs av tidiga morgonar. Förr sov jag alltid åtta timmar per natt och nu blir det nog max fem, fyra...
 
Idag har jag haft ett maxat program med träning redan klockan åtta efter en natt av väntan på en tonåring som inte kom hem förräns halv tre. Jag vill inte gnälla för jag har varit tonåring själv och jag vet att det är på nätterna som det är som roligast. Är sjukt stolt faktiskt att han drog iväg till träningen så tidigt utan att försöka komma undan med huvudvärk eller annat. Dock kvarstår att jag inte får den sömn jag behöver.
 
Victors träning följdes direkt av träning för Oliver vart efter vi drog hem, shoppade lunch på Mc Donalds (jag, vet - inte bra för Oliver men jag styrde valet så det blev någorlunda nyttigt), sov en timme och sen drog vidare för att bogsera hem epan som inte startade som den skulle igår.
 
Sen bar det iväg till mamma o pappa och alla syskonbarn för lite umgänge o fika. Så himla mysigt att ha alla ungar samlade även om det medför en hel del höga ljud och osämja då och då.
 
Träning för Oliver klockan fem och i all hast påväg dit lyckades jag lova honom att vi skulle köpa semlor till kvällen.
 
När semlan var inköpt på Gränby släppte allt. Alla måsten var över för idag och jag slappnade av. Och då vet ni väl alla vad som hände... migrän! Synen började försvinna och jag fick bråttom att hinna hem. Så jävla typiskt när jag hade tänkt köpa en jacka till Oliver eftersom den andra blev snodd förra veckan.
 
Hemma igen var synen bra men som ett brev på posten kom huvudvärken smygandes kort efter. Semlan åts i all hast - eller som jag brukar säga: - Det var något fel på semlan, den var alldeles för liten! Man är så jävla sugen så man trycker i sig utan att ens känna vad det smakar och njutningen, den hinner man liksom aldrig med.
 
Fem stora kakor senare och med ett glas TREO framför mig avslutar jag nu denna dag. Värmekudden ligger i sängen och kvar återstår endast tandborstning och kvällspink.
 
I natt ska jag sova många timmar och Imorgon ska jag äta nyttigt - God natt!


Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0