Robbans 40-års fest

 
Klockan fyra intog närmare 70 pers Roberts och Charlottes hus. Partysugna polare, nyfikna grannar och hungriga släktingar spred ut sig i trädgården, huset och garaget. Garaget var upphottat med persiska mattor, ärvda tavlor och små bord  samt ett piano. Ett piano som förövrigt Håkan spelade konstant på från klockan fyra till fyra - typ. I garaget fanns även stans största bar som törstiga gäster fritt kunde använda sig av natten lång utan att skämmas och utan att det tog slut.
 
Vi bjöds på vårbuffé från Happy Food och det var jättegott även om jag hade uppskattat lite varm mat också då vädret ett tag inte var det hottaste. Jag tog dock saken i egna händer och hottade upp mig själv med lite varmt kaffe spetsat med Bailys - mums!
 
Efter miljontals skrattanfall blandat med hostanfall, huvudvärk och snytningar var min energi slut. Klockan halv ett kastade jag in handduken och cyklade hem. En fjunig sextonåring var också med på festen och vad som fanns i hans fickor när han cyklade hem det vet bara han själv, Gud och hans mamma....
 
Beträffande min mamma så var hon som vanligt partydrottningen nummer ett. Klockan fem i morse satt hon i Robbans garage tillsammans med några andra och sjöng högt medans Håkan "ägde" pianot.
 
Lyckad fest Robban - synd att min hälsa inte var på topp.


Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0